dinsdag 21 december 2010

boeken tip: Kinderbreiboek

Het boek waar al dat handwerken van mij nu ruim een jaar geleden mee begonnen is: Kinderbreiboek van Rina Soffers.

En wat ging mij dat goed af met dit boek: breien. Duidelijke, eenvoudige uitleg in tekst en plaatjes: een kind kan de was doen. Ribbel leidt je in het boek langs verschillende brei creaties. Je begint 'eenvoudig' met een sjaal en je eindigt met Ribbel zelf. Er staan leuke patronen in van eierwarmers, een tekkel, een popje, een tas en wat wel niet meer. Dit boek is zeker een aanrader als jij of je kind wilt (leren) breien!

titel: Kinderbreiboek
auteur: Rina Soffers
uitgeverij: Forte
ISBN: 978-90-5877-476-7

8 opmerkingen:

  1. Ja, hij is gewoon leuk.
    Ik heb het boek ook en er al vaak iets uit gemaakt.
    Bijv. de muizen als geurzakje.
    Niet moeilijk en toch een gezellig resultaat.
    Groetjes, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lijkt me dat een leuk boek!! Ik ga eens kijken of ik het ergens in de bibliotheek kan vinden, want in de winkel zal het wel niet meer te krijgen zijn, ben ik bang. Maar mijn dochter van 12 jaar wil ook zo graag leren breien, maar ik ben linkshandig en zij rechts, dus is dit echt iets voor haar! Dank je wel voor de tip!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oeps, niet goed gelezen, je schrijft 'een jaar geleden', haha, ik dacht, jaren geleden.. ;-) Het zal dus nog gewoon verkrijgbaar zijn.. groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Nancy
    ik denk dat hij nog wel te krijgen is. Ik heb de derde druk uit 2008.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb hem ook een jaartje geleden gekocht hoor, dus denk wel dat hij nog te vinden moet zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh die wil ik ook.. ik wil misschien ook nog een keer breien gaan leren.. vroeger wel gekunt maar dat is lang geleden.. leuke tip!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Mriek,
    Wat leuk dat je een bezoekje bracht aan mijn blog (en meer misschien). Nu ontdek ik jouw blog en dit leuke boek. Ook echt iets voor mijn dochter.
    Hartelijke groet,
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat!
Heb je een vraag, dan kan je me beter even mailen (madebymriek[at]gmail[dot]com :-)

Liefs,
Mriek