donderdag 20 september 2012

Gestokhaakte cowl

Hier kon je al lezen dat ik bezig was met het stokhaken van een sjaal. Helaas heb ik die kleur katoen nog niet (komt binnenkort vast goed ;-)). Op de markt liep ik tegen een koopje van gemeleerde bollen katoen aan en die kon ik natuurlijk niet laten liggen!


Het waren 6 bollen (meer had de wol meneer er niet op de markt) dus ging ik kijken hoe ver ik zou komen met het stokhaken van een sjaal. Als basispatroon heb ik de sjaal uit het boek 'Stokhaken' gebruikt. Net als met de sjaal in de maak gebruik ik een dubbele draad, haaknaald 6 en breinaald 20.


Het stokhaakt heerlijk weg :-D Het bleek helaas wel te weinig voor een lekker sjaal, dus werd het een cowl.
Toen de 6 bollen op waren heb ik de uiteindes met halve vasten aan elkaar gehaakt en tada!

  

En ik kan je vertellen, hij zit heeeeerlijk! :-D


Liefs,
Mriek

Pin It

16 opmerkingen:

  1. Dat is mooie katoen en heel mooi patroon,de sjaal is heel leuk geworden.
    Zit jou ook mooi.
    Groetjes Hetty.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Staat je helemaal goed, lekker vrolijk (of komt dat door die big smile van je? ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind een coll geloof ik veel leuk dan een sjaal. Knap dat stokhaken ziet er echt ingewikkeld uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjulliewel allemaal :-)
    Stokhaken is niet moeilijk. In het boek op de eerste foto staat het duidelijk uitgelegd. Als je lossen en vasten kan haken kan je dit ook! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi geworden Mriek en zo als ik zelf altijd zeg, als je lossen en vasten kan haken, kun je dit ook.

    Groeten,
    Margje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk en mooi gehaakt Mriek.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die ziet er echt gaaf uit. Lekker voor de komende periode.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij is ook prachtig, iets wat ik nog nooit gedaan heb stokhaken
    Liefs Zohra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. great yarn !

    Greetings from Poland :D
    Katarzyna

    www.sajuki.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. leuke steek! ga ik ook eens proberen.
    enne heb je wellicht zin om mee te doen?

    http://eenkloddertjerozehier.blogspot.nl/2012/09/een-bloemetje-give-away.html

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat!
Heb je een vraag, dan kan je me beter even mailen (madebymriek[at]gmail[dot]com :-)

Liefs,
Mriek