zondag 28 december 2014

Amineko knuffeldoekje


Voor een lieve vriendin die onlangs een zoon heeft gekregen haakte ik een Amineko knuffeldoekje. Hij zat stiekem al tijden in mijn hoofd, maar kwam nu eindelijk uit de haaknaald gekropen.

Amineko cuddle

I crocheted an Amineko cuddle for a dear friend who got a baby boy recently. He had been in my head for a while and finally came out of my crochethook.


Ik gebruikte een gemêleerde bol Phil Coton 3 (kleur 204, olympique) en een restjes katoen in de kleuren wit, zwart en rood.
Van het Amineko patroon haakte ik het hoofd, de oren, de snuit en de armen. Van de rest van de bol katoen haakte ik een vierkant lapje die een witte rand kreeg.

I used a boll of mixed yarn from Phil Coton 3 (color 204, olympique) and scraps of cotton in the colors white, black and red.
I crocheted the head, ears, snout and arms from the Amineko pattern. From the rest of the mixed yarn I made a square patch with a white border.


Het gezicht maakt of breekt toch de karakter van een Amineko, dus pakte ik mijn trouwe maatje Amineko Sunny erbij (de eerste Amineko die ik ooit haakte) om de gezichtsuitdrukking te bepalen.
Hierna naaide ik de oren op het hoofd en de armen aan de onderkant van het hoofd vast om daarna het hoofd met de armen op het midden van het vierkant vast te maken.

The face makes or breaks the character of an Amineko, so I picked up my good old friend Amineko Sunny (the first Amineko I ever crocheted) to determine the facial expression. After that I sew the ears on the head and the arms at the bottom of the head. Then I sew the head and arms in the middle of the crocheted square patch.


En zo maak je een Amineko knuffeldoekje.
Ah, ik ben weer helemaal verliefd op Amineko, die kat heeft toch een speciaal plekje in mijn hart veroverd :-)

And that is how you make an Amineko cuddle.
Ah, I fel in love with Amineko again, that cat got a special place in my heart :-)


Liefs,
Mriek

Pin It

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat!
Heb je een vraag, dan kan je me beter even mailen (madebymriek[at]gmail[dot]com :-)

Liefs,
Mriek