zondag 17 mei 2015

5 jaar geleden



Vandaag, 17 mei, 5 jaar geleden, rond 10 uur 's avonds startte ik mijn blog. Ik was op zoek naar een plek om te delen wat ik zoal maakte. Ik was de hele avond en nacht bezig om de dingen die ik had gemaakt sinds ik het fröbelen had opgepakt online te zetten.

Today, May 17th, 5 years ago, around 10 o'clock in the evening I started my blog. I wanted a place to share all the things I made. I was busy all evening and night to share all the things I made since I started crafting the year before.

Ik fröbelde veel toen ik jonger was en ook danste ik graag. Ik deed verschillende dansopleidingen en kwam op een hbo dans terecht waar ik helaas na 2 jaar moest stoppen. Na dagen vol met dans naar niks creatiefs doen deed mij zoeken naar een nieuwe hobby, een nieuwe passie.

I did a lot of crafting when I was younger and I danced alot. I joined dance college but I had to stop 2 years later. After dancing all day to doing nothing creative I was looking for something to do, I was looking for a new hobby, something to be passionate about.

Ik ging naar een crea beurs omdat ik altijd wel hield van creatief bezig zijn. Ik vond een klein kruissteek borduurwerkje die ik wel wilde maken. Hij was in 1 avond klaar en ik stuurde hem op naar mijn pasgeboren kleine nichtje.

I went to a craft fair because I always liked to do crafting. I found a little cross stitch kit I wanted to make. It was made in 1 evening and I sent it to my just born niece, to welcome her.

Later dat jaar ging ik weer naar een crea beurs en vond ik boeken met gehaakte en gebreide knuffeltjes (nu weet ik dat dat amigurumi's zijn ;-) ) en daar wilde ik er wel 1 van maken! Ik kocht een kinder breiboek en het hondje in mijn 2e blogpost is mijn eerste breiwerk.

Later that year I was at another craft fair and I saw books with knitted and crocheted stuffed animals (now I know it are amigurumi's ;-) ). I wanted to make one of those! I bought a book for kids to learn them how to knit and I started. The dog in my second blogpost is the one I made.

Ik breide de hele zomer maar kwam erachter dat er meer amigurumi haakboeken waren dan brei, dus leerde ik mijzelf haken en ben er nooit meer mee gestopt.

I knitted whole summer but saw that there where more crocheted amigurumi books then knit, so I learned myself to crochet and never stopped since then.

Ik had niet durven dromen dat ik zoveel van haken zou houden en dat het mij zoveel zou brengen. Het is wat stiller geworden op mijn blog sinds ik startte, maar ik ben zeker niet gestopt. Het is hier momenteel een beetje hectisch maar ik beloof dat ik binnenkort weer wat post. Ik heb wat leuke dingen gemaakt waar ik nog niet over heb geblogd en ik wil alles wat ik maak delen op mijn blog zodat ik later alles terug kan vinden op 1 plek, mijn blog :-)

I didn't knew that I would love it this much and that it would bring me so much. It has become quieter on my blog since I started, but I didn't stop! It's a bit hectic around here and I promis that I will post again soon. I made some lovely things I didn't blog about yet and I want to post everything on my blog so later I can see all the stuff I made in 1 place, my blog :-)

Liefs,
Mriek


3 opmerkingen:

  1. Hello, I love your crochet, it is beauty, I love this colors, I follow your blog, I have a blog about crochet with free patterns and free crochet diagrams, visit me , hugs from Brazil.
    Visite meu blog - Tita Carré - Crochet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Congratulations on such a long time of blogging and while I'm just at it - thank you for sharing so many ideas, I find a lot of inspiration here!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat!
Heb je een vraag, dan kan je me beter even mailen (madebymriek[at]gmail[dot]com :-)

Liefs,
Mriek