maandag 29 februari 2016

The star of the series

Mijn Harry Potter deken is natuurlijk niks zonder Harry Potter zelf!
My Harry Potter blanket would be nothing without Harry Potter himself!


Hij was als tweede blok aan de beurt om gehaakt te worden.
He was the second block I crocheted.


De kleuren Stylecraft special DK die ik gebruikte zijn:
The stylecraft colors I used are:

1001 white
1002 black
1026 apricot
1029 copper
1114 sunshine
1246 lipstick


Ik haakte Harry en Ron meteen aan elkaar. Ik vind dat fijn werken want doen hoef je na het haken van de blokken ze niet nog eens aan elkaar vast te naaien.

I joined the blocks as I went. I love joining as you go because then you don't have to sew the blocks together after crocheting.


Vorige maand kreeg ik de vraag hoe de achterkant van mijn blokken eruit zien, zo dus :-) Je ziet wel wat kleine verschillen met de voorkant, maar beide zijden zijn prima bruikbaar!

Last month I got the question how the back of my blocks looked, like this :-) You see some differences with the front, but both sides are useable! 

Het patroon van de Harry Potter deken is van Craftyridge. Het patroon van de Harry Potter blok kan je hier vinden.

The pattern of the Harry Potter blanket is from Craftyridge. You can find the pattern of the Harry Potter block here.

En nu op naar de volgende blok. Ik ben stiekem al begonnen ;-)
And now on to the next block. I started already, couldn't resist ;-)

Liefs,
Mriek

Pin It

P.S.: voor alle gehaakte Harry Potter deken blogs, klik je hier.
P.S.: for all the crochet Harry Potter blanket posts, click here.

2 opmerkingen:

  1. Hey Mriek,
    Hij wordt leuk hoor. Ik denk dat mijn vrienden uit hun dak zouden gaan bij het zien van die deken hahaha :-). Heel leuk.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (Casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk! Ik zag het op Instagram al, daarom kom ik weer even langs op je blog :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat!
Heb je een vraag, dan kan je me beter even mailen (madebymriek[at]gmail[dot]com :-)

Liefs,
Mriek