Doorgaan naar hoofdcontent

Moss stitch ripple tutorial

Daar is hij dan! De uitleg van de moss stitch ripple. Hebben jullie je haaknaald en garen in de aanslag? ;-)

Here it is! The moss stitch ripple tutorial. Do you have your yarn and crochethook ready? :-)


De moss stitch ripple lijkt erg op de moss stitch. Het enige verschil is dat we gaan minderen en meerderen om ripples in de rijen te krijgen.

The moss stitch ripple looks a lot like the moss stitch. The differance is that we will join stitches and multiplay stitches to get ripples in the rows.

Je vindt het patroon vanaf 27 mei 2020, 19.00 uur hier.

You can find the pattern here, from May 27, 2020 7.00 PM Dutch time.

Liefs,
Mriek

Populaire posts van deze blog

Harry Potters sorteerhoed

Ik ben een Harry Potter gek. Als je me volgt op Instagram heb je vast al gezien dat ik regelmatig de films kijk en ik kort geleden weer ben begonnen met het lezen van de boeken :-) Eergisteren zat ik wat te surfen op internet en kwam zo het patroon van de sorteerhoed tegen gemaakt door Allison van CRAFTYisCOOL . Ik vond hem meteen leuk en ook goed gelukt en waagde mij aan het patroon. Harry Potters Sorting Hat I'm an Harry Potter addict. If you follow me on Instagram you might have seen that I watch the movies regularly and I started reading the books again recently :-) The day before yesterday I was surfing on the internet and I found the pattern of the sorting hat designed by Allison from CRAFTYisCOOL . I loved it and started crocheting.  In het originele patroon is het echt een hoed gehaakt met haaknaald 10, ik wilde een klein sorteerhoedje om leuk bij mijn boeken neer te zetten dus gebruikte ik een kleinere haaknaald en dunner garen. Ik plaatste de foto gister op Instag

Haak je eigen bruidsboeket!

Belofte maakt schuld en hier is dan eindelijk dat blogje met het patroon van mijn bruidsboeket :-) Crochet your own wedding bouquet! I promised and here finally is the blog with the pattern from my wedding bouquet :-) Ik gebruikte een dubbeledraad katoen voor haaknaald 2,5mm - 3mm. Van twee bollen heb ik ongeveer 50 gram gebruikt. Gebruik haaknaald 5mm We beginnen aan de onderkant van het boeket haak 2 lossen 1) haak 6 vasten in de 1e losse (6) 2) haak 2 vasten in elke 2e vaste (9) 3) haak 2 vasten in elke 3e vaste (12) 4) haak 2 vasten in elke 4e vaste (15) 5-20) haak 15 vasten (15) 21) haak 2 vasten in elke 5e vaste (18) Vul de steel stevig op 22) haak 2 vasten in elke 3e vaste (24) 23) haak 2 vasten in elke 4e vaste (30) 24) haak 2 vasten in elke 5e vaste (36) 25) haak 2 vasten in elke 6e vaste (42) 26) haak 2 vasten in elke 7e vaste (48) 27) haak 2 vasten in elke 8e vaste (54) 28) haak 2 vasten in elke 9e vaste (60) 29-32) haak 60 vasten (60) 33) haak

We gaan een slinger haken - Vlaggetjes opspannen

Ter ere van mijn 30e verjaardag deel ik met jullie deze week hoe je een slinger haakt. Dit doen we in 3 stappen. Vandaag in deel 2 gaan we de vlaggetjes opspannen. Heb je deel 1 gemist? Je vind hem hier . Voor het opspannen heb je nodig: - foam blokken - spelden die niet roesten - plantenspuit - het op te spannen haakwerk Hoe ik mijn haakwerk opspan zie je in dit YouTube filmpje van Mrieks DIY. Vrijdag gaan we verder met het maken van de slinger. Zie ik je dan weer? Liefs, Mriek

We gaan een slinger haken - Vlaggetjes aan elkaar haken

Ter ere van mijn 30e verjaardag deel ik met jullie deze week hoe je een slinger haakt. Dit doen we in 3 stappen. Vandaag in deel 3 gaan we de vlaggetjes aan elkaar haken. Heb je deel 1 gemist over het haken van de vlaggetjes? Je vind hem  hier . Deel 2 gemist over het opspannen? Die vind je hier . Om de slinger aan elkaar te haken gebruik ik Yarn and Colors Epic in de kleur 009 Limestone en haaknaald 6 mm. Haak 30 lossen met limestone. Pak nu het eerste vlaggetje en haak in de rechterbovenhoek 1 vaste. Haak nu in elke steek van de bovenkant van het vlaggetje 1 vaste, dus in elk stokje 1 vaste en in elke losse 1 vaste. * Als je in de gehele bovenkant van het vlaggetje vasten hebt gehaakt, haak je nu 5 lossen. Pak het volgende vlaggetje en begin in de rechterbovenhoek met 1 vaste, daarna haak je weer in elke steek van de bovenkant 1 vaste. Vanaf * herhaal je tot je alle vlaggetjes hebt aangehaakt. Haak 30 lossen en 1 keerlosse. Keer je werk, haak in elke steek 1 vaste.

Drops moss stitch sjaal

Hihi, ja ik ben verslaafd aan de moss stitch :-D Naast de sjaal waarmee ik de moss stitch tutorial heb gemaakt (waar ik nog steeds regelmatig een stukje aan haak) en de moss stitch cowl die ik gehaakt heb heb ik nu ook een moss stitch sjaal gehaakt van drops! Drops moss stitch scarf Hihi, yes I'm addicted to the moss stitch :-D After the scarf that I used to make the moss stitch turtorial (the one that isn't finished, but I regularly pick up to crochet a few rows) and the moss stitch cowl I crocheted I now also crocheted a moss stitch scarf from drops! Mn eerste moss stitch sjaal (die ene die nog niet klaar is) haak ik in de breedte. Deze van drops heb ik in de lengte gehaakt zodat hij toch weer een ander effect geeft. I crochet the first moss stitch scarf (the one that isn't finished) in width. This one from drops is crocheted in length so it gives a different effect. Waarom noem ik dit mijn drops moss stitch sjaal? Omdat ik hem heb gehaakt met Drops