Doorgaan naar hoofdcontent

Moss stitch ripple tutorial

Daar is hij dan! De uitleg van de moss stitch ripple. Hebben jullie je haaknaald en garen in de aanslag? ;-)

Here it is! The moss stitch ripple tutorial. Do you have your yarn and crochethook ready? :-)


De moss stitch ripple lijkt erg op de moss stitch. Het enige verschil is dat we gaan minderen en meerderen om ripples in de rijen te krijgen.

The moss stitch ripple looks a lot like the moss stitch. The differance is that we will join stitches and multiplay stitches to get ripples in the rows.

Je vindt het patroon vanaf 27 mei 2020, 19.00 uur hier.

You can find the pattern here, from May 27, 2020 7.00 PM Dutch time.

Liefs,
Mriek

Populaire posts van deze blog

Knoop je mee - Vriendschapsbandje 7 - Hartjes

Daar issie dan, de laatste! Zullen we maar gewoon meteen naar het bandje gaan? Slaan we mijn geklets een keer over ;-)

Liefs,
Mriek


We gaan een bandje met hartjes knopen en daarvoor heb je nodig:
- 3 draden van 2,5 meter voor de achtergrond
- 2 draden van 2,5 meter voor de hartjes

Ik gebruik voor de hartjes wit en voor de achtergrond een leuk gemêleerd draadje.

Vouw de draden dubbel en leg in het gevouwen gedeelte een knoop. Boven de knoop zit een lusje en onder de knoop zie je alle draden dubbel.


Leg de draden in de goede volgorde (van links naar rechts, 2 gekleurd, 2 wit, 2 gekleurd, 2 wit, 2 gekleurd).


Knoop met 2 knopen van links naar rechts steeds 2 draden samen. Dus de 2 gekleurde knoop je samen, de 2 witte, de 2 gekleurde, de 2 witte en de 2 gekleurde.


* We knopen verder met de meest linker witte, die knoop je naar de buitenkant: maak 2 knopen op elke draad die je tegenkomt.


Neem dan de tweede witte draad van links en die knoop je naar het midden: maak twee knopen op de gekleu…

Harry Potters sorteerhoed

Ik ben een Harry Potter gek. Als je me volgt op Instagram heb je vast al gezien dat ik regelmatig de films kijk en ik kort geleden weer ben begonnen met het lezen van de boeken :-) Eergisteren zat ik wat te surfen op internet en kwam zo het patroon van de sorteerhoed tegen gemaakt door Allison van CRAFTYisCOOL. Ik vond hem meteen leuk en ook goed gelukt en waagde mij aan het patroon.

Harry Potters Sorting Hat
I'm an Harry Potter addict. If you follow me on Instagram you might have seen that I watch the movies regularly and I started reading the books again recently :-) The day before yesterday I was surfing on the internet and I found the pattern of the sorting hat designed by Allison from CRAFTYisCOOL. I loved it and started crocheting. 


In het originele patroon is het echt een hoed gehaakt met haaknaald 10, ik wilde een klein sorteerhoedje om leuk bij mijn boeken neer te zetten dus gebruikte ik een kleinere haaknaald en dunner garen. Ik plaatste de foto gister op Instagram en kree…

Moss stitch tutorial

Bij de blog van le monde du Sucrette zag ik toch zo'n leuke steek! De moss stitch. Ik was meteen verliefd en volgens haar blogje was hij niet zo moeilijk. Het prinipe is best makkelijk een lossen en een vaste, maar een duidelijke tutorial met uitleg van begin tot eind kon ik niet vinden, dus ben ik het zelf gaan uitproberen. En het is me gelukt!

De tutorial vind je vanaf 6 mei 2020 19.00 uur hier.

I found a very nice stitch on the blog of le monde du Sucrette! The moss stitch. I instantly fell in love and she said that it was an easy stitch. It is not hard, it is just a chain and a single crochet, , but I couldn't find a clear tutorial with explanation from beginning to end, so I tried something myself. I've done it!

You can find the tutorial from May 6, 2020 7.00 PM (Dutch time) here.

Liefs, Mriek

Mini gehaakte Kersttrui

Geïnspireerd door de truien die Harry Potter en Ron Wemel van Rons moeder krijgen voor Kerst haakte ik kleine Kersttruien. Een beetje fout zijn ze wel, maar dat maakt ze extra leuk! Het patroon deel ik graag met jullie, dan kan je ze zelf ook haken!


Benodigdheden:
- restjes garen (van bijvoorbeeld Yarn and Colors Must Have) in 2 kleuren (ik gebruikte donkerrood en goud)
- haaknaald 2,5
- stopnaald
- schaar

Het patroon:
Haak 10 lossen, 1 keerlosse
1 tm 9) haak 10 vasten, 1 keerlosse
10) haak 10 vasten, 8 lossen, 1 keerlosse
11) haak 18 vasten, 8 lossen, 1 keerlosse
12-13) haak 26 vasten, 1 keerlosse
14) haak 10 vasten, 6 lossen, 6 vasten overslaan, 10 vasten, 1 keerlosse
15) haak 10 vasten, 6 vasten om de 6 lossen heen, 10 vasten, 1 keerlosse
16) haak 26 vasten, 1 keerlosse
17) haak 18 vasten, 1 keerlosse
18 tm 26) haak 10 vasten, 1 keerlosse
27) haak 10 vasten, hecht af en laat een lange draad aan je werk zitten.

We gaan nu met de andere kleur de letter op de trui haken. Kies je lette…