Doorgaan naar hoofdcontent

KreaDoe 2017 - workshop slagletter techniek

Jaaa, toen was het eindelijk zo ver! De KreaDoe in de Jaarbeurs in Utrecht!

Ik heb vanmiddag een workshop mogen volgen in slagletter techniek bij slagletterplaatjes.com. Wat doe je in zo'n workshop? Je slaat letterlijk de letters in metaal om zo een armband, ring, ketting of sleutelhanger te maken.


Ik koos ervoor om een armband te maken en ik kreeg een pakketje met uitleg waarmee ik aan de slag kon. Naast de armband zat er ook een oefenplaatje bij zodat je de techniek onder de knie kon krijgen. Alles stond goed uitgelegd en de dames die erbij stonden waren erg behulpzaam.

Maar wat was het spannend om echt aan de armband te beginnen! Je wilt toch dat het mooi wordt en naast het oefenplaatje had ik het nog nooit gedaan... Ik had gekozen voor de naam van mijn dochter en sloeg de eerste letter erin. Niet perfect, maar zo zie je wel dat hij handgemaakt is :-)


Nadat alle letters erin waren geslagen mocht ik hem nog ombuigen zodat hij mooi om mijn pols kon en toen was hij alweer klaar! Ik vond het een leuke leerzame workshop om te volgen, zo heb ik toch weer wat nieuws geleerd!

Ik zit nu ik dit typ op de beurs, ik ga zo nog lekker verder struinen. Snel volgen nog een blogje over mijn hele dag en natuurlijk ook een vlog!

Liefs,
Mriek

Populaire posts van deze blog

Moss stitch tutorial

Bij de blog van le monde du Sucrette zag ik toch zo'n leuke steek! De moss stitch. Ik was meteen verliefd en volgens haar blogje was hij niet zo moeilijk. Het prinipe is best makkelijk een lossen en een vaste, maar een duidelijke tutorial met uitleg van begin tot eind kon ik niet vinden, dus ben ik het zelf gaan uitproberen. En het is me gelukt! De tutorial vind je vanaf 6 mei 2020 19.00 uur hier . I found a very nice stitch on the blog of le monde du Sucrette ! The moss stitch. I instantly fell in love and she said that it was an easy stitch. It is not hard, it is just a chain and a single crochet, , but I couldn't find a clear tutorial with explanation from beginning to end, so I tried something myself. I've done it! You can find the tutorial from May 6, 2020 7.00 PM (Dutch time) here . Liefs, Mriek

Harry Potters sorteerhoed

Ik ben een Harry Potter gek. Als je me volgt op Instagram heb je vast al gezien dat ik regelmatig de films kijk en ik kort geleden weer ben begonnen met het lezen van de boeken :-) Eergisteren zat ik wat te surfen op internet en kwam zo het patroon van de sorteerhoed tegen gemaakt door Allison van CRAFTYisCOOL . Ik vond hem meteen leuk en ook goed gelukt en waagde mij aan het patroon. Harry Potters Sorting Hat I'm an Harry Potter addict. If you follow me on Instagram you might have seen that I watch the movies regularly and I started reading the books again recently :-) The day before yesterday I was surfing on the internet and I found the pattern of the sorting hat designed by Allison from CRAFTYisCOOL . I loved it and started crocheting.  In het originele patroon is het echt een hoed gehaakt met haaknaald 10, ik wilde een klein sorteerhoedje om leuk bij mijn boeken neer te zetten dus gebruikte ik een kleinere haaknaald en dunner garen. Ik plaatste de foto gister op Instag

Drops moss stitch sjaal

Hihi, ja ik ben verslaafd aan de moss stitch :-D Naast de sjaal waarmee ik de moss stitch tutorial heb gemaakt (waar ik nog steeds regelmatig een stukje aan haak) en de moss stitch cowl die ik gehaakt heb heb ik nu ook een moss stitch sjaal gehaakt van drops! Drops moss stitch scarf Hihi, yes I'm addicted to the moss stitch :-D After the scarf that I used to make the moss stitch turtorial (the one that isn't finished, but I regularly pick up to crochet a few rows) and the moss stitch cowl I crocheted I now also crocheted a moss stitch scarf from drops! Mn eerste moss stitch sjaal (die ene die nog niet klaar is) haak ik in de breedte. Deze van drops heb ik in de lengte gehaakt zodat hij toch weer een ander effect geeft. I crochet the first moss stitch scarf (the one that isn't finished) in width. This one from drops is crocheted in length so it gives a different effect. Waarom noem ik dit mijn drops moss stitch sjaal? Omdat ik hem heb gehaakt met Drops

We gaan een slinger haken - Vlaggetjes aan elkaar haken

Ter ere van mijn 30e verjaardag deel ik met jullie deze week hoe je een slinger haakt. Dit doen we in 3 stappen. Vandaag in deel 3 gaan we de vlaggetjes aan elkaar haken. Heb je deel 1 gemist over het haken van de vlaggetjes? Je vind hem  hier . Deel 2 gemist over het opspannen? Die vind je hier . Om de slinger aan elkaar te haken gebruik ik Yarn and Colors Epic in de kleur 009 Limestone en haaknaald 6 mm. Haak 30 lossen met limestone. Pak nu het eerste vlaggetje en haak in de rechterbovenhoek 1 vaste. Haak nu in elke steek van de bovenkant van het vlaggetje 1 vaste, dus in elk stokje 1 vaste en in elke losse 1 vaste. * Als je in de gehele bovenkant van het vlaggetje vasten hebt gehaakt, haak je nu 5 lossen. Pak het volgende vlaggetje en begin in de rechterbovenhoek met 1 vaste, daarna haak je weer in elke steek van de bovenkant 1 vaste. Vanaf * herhaal je tot je alle vlaggetjes hebt aangehaakt. Haak 30 lossen en 1 keerlosse. Keer je werk, haak in elke steek 1 vaste.

A square a day 2018 - Januari

Afgelopen maand was dus een drukke maand. Ik ging weer aan het werk, manlief en ik zijn ziek geweest en a square a day 2018 is begonnen! Het is weer onwijs leuk om te doen, maar met een klein meisje in huis is het toch anders dan 3 jaar geleden. Maar dat is ook niet zo gek :-) Ik ben deze maand naar Harry Potter in concert geweest. Dit is de derde keer dat ik ben geweest en het was weer zo onwijs tof! Harry Potter en de Gevangene van Azkaban was aan de beurt en ik heb ge-no-ten! Wil je er meer over zien en ook stukjes horen kijk dan deze vlog , die staat in het teken van Harry Potter in concert :-D Ik ontdekte een foutje in de planning voor mijn deken 0_0 dus pakte ik mijn crochet mood blanket van 2015 erbij om wat dingen te meten want meten = weten. Mijn dochter vond dit één groot feest die grote deken op de grond en heeft er heerlijk op lopen spelen :-D Ook ben ik lekker met mijn A6 lightbox bezig geweest. Ik had deze quote gemaakt en die week bleek ook gewoon dat gar